Värna skog med Härnösands Skogsgrupp!

Vad gör en skogsgrupp?

Lokala skogsgrupper jobbar mycket med verktyg som namninsamling, debattartiklar, kurser i artbestämning och inventering samt olika typer av politikerpåverkan för att bevara och skydda närliggande skogar. Vi utbyter kunskap och kanaliserar lokalt engagemang för vår skog. Vi kommer fokusera mest på skogar inom Härnösands kommun där kretsen verkar. Vi har också kontakt med fler skogsgrupper i länet för att kunna samarbeta kring inventeringar och kurser i vårt län och hela landet. Vi samarbetar ofta med andra föreningar som delar våra mål.

Vi besöker också skogar, om så bara för att andas.

Vem får vara med?
Skogsgruppen är öppen för alla, du behöver alltså inte vara medlem i Naturskyddsföreningen men får gärna bli!  Ett medlemskap gör det möjligt för föreningen och kretsen att göra mer.

Kontakta Emma för att gå med i gruppen:

<emma.andersson.b@naturskyddsforeningen.se>